WE ARE BROTHERS

Rabu, 3 Mac 2010

KIPSAS TERIMA ZAKAT RM30,000 SUMBANGAN BIMB

KUANTAN : Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) menyerahkan wang zakat sebanyak RM30,000 kepada pengurusan Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah (KIPSAS) untuk diagihkan kepada pelajar kurang berkemampuan di kolej berkenaan.

Pengurus Besar Bahagian Pembangunan Strategik BIMB, Datuk Wan Ismail Wan Yusof, berkata ia adalah sebahagian daripada zakat perniagaan tahun lalu yang berjumlah RM1.1 juta yang turut diagihkan kepada pelajar miskin dan anak yatim di institut pengajian tinggi (IPT) terpilih di seluruh negara.

Beliau berkata pihaknya bekerjasama dengan pengurusan IPT itu bagi membolehkan agihan wang berkenaan diserahkan kepada pelajar masing-masing.

Katanya, jumlah wang zakat yang diberikan itu bergantung kepada jumlah pelajar dan IPT layak menerima pengagihan wang zakat sehingga RM30,000 dan setiap pelajar masing-masing menerima antara RM500 hingga RM1,000.

"BIMB sentiasa memberi keutamaan dalam bidang pendidikan, kita akan memberi bantuan dan kemudahan yang sesuai kepada pelajar termasuk pusat pengajian tinggi tempatan."

"Kita ingin melihat lebih ramai pelajar Islam berjaya dalam bidang pelajaran, yang diharapkan akan menjadi kebanggaan negara," katanya ketika ditemui pada majlis penyerahan wang zakat itu kelmarin.

Turut hadir, Presiden KIPSAS, Datuk Hashim Abdul Wahab. Wan Ismail berkata, selain memberi bantuan kepada pelajar di IPT, pihaknya turut memberi sumbangan wang zakat kepada golongan miskin dan dhaif.

Sumber : BERITA HARIAN, Edisi Timur 04.03.2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan